Escoles esportives

ACTIVITATS ESPORTIVES D'INTERÉS SOCIAL I ESPORTIU
COPA VALENCIANA D'ESQUÍ ALPÍ

El progrés dels esportistes valencians que realitzen els seus entrenaments d'esquí alpí en els distints clubs adscrits a la Federació d'Esports d'Hivern de la Comunitat Valenciana projecta la seua millora esportiva en les distintes competicions d'àmbit estatal, però també es fa necessari que este es plasme en una competició d'àmbit autonòmic genuïnament valenciana, la "Copa Valenciana d'esquí alpí". Els antecedents d'esta lliga valenciana es troben en el "Trofeo Comunitat Valenciana" i en el "Trofeo Ciutat de Valencia".

Descripció

"La Copa Valenciana d'esquí alpí" se celebrarà en la modalitat alpina de combinada. Esta prova consistix en dos proves distintes basades en les modalitats tècniques de l'esquí alpí: eslàlom (SL) i eslàlom gegant (GS) . L'elecció d'estes disciplines es troba en dos aspectes fonamentals: o Les característiques pròpies de la majoria de pistes d'esquí espanyoles per la seua longitud i inclinació i en concret les pistes on nombre més gran d'esportistes de la nostra federació entrenen (estacions d'hivern de Neu de Terol) , fan que les disciplines tècniques siguen les més adequades, en contraposició a les de velocitat: supergegant (SpG) i descens (DH).

CAMPIONAT AUTONÒMIC DE PATINATGE ARTÍSTIC SOBRE GEL DE LA COMUNITAT VALENCIANA

El Campionat Autonòmic de Patinatge Artístic de la Comunitat Valenciana té la consideració d'esdeveniment esportiu de caràcter anual. Té una especial repercussió social i esportiva a nivell autonòmic, encara que participen esportistes de tot el territori nacional. Açò és així ja que és l'únic esdeveniment d'estes característiques que se celebra dins de la Comunitat Valenciana. Categories En este esdeveniment participen esportistes de totes les categories, tant xiques com xics, des de la categoria infantil a sènior.

Caràcter anual Esta competició es ve celebrant des de l'any 2014, amb caràcter anual. En les seues quatre edicions ja celebrades, la participació dels esportistes i Clubs ha sigut molt important.

ESCOLA DE PATINATGE ARTÍSTIC SOBRE GEL DE LA COMUNITAT VALENCIANA

L'objectiu general d'este projecte és dissenyar i proposar un model d'escola esportiva de patinatge artístic sobre gel, amb una filosofia, metodologia i estructura, a fi de fomentar i promoure una ensenyança de qualitat. Al seu torn, es desenrotllen una sèrie d'objectius específics de cada un dels servicis oferits.

  • Cursos de formació de la Federació d'Esports d'Hivern de la Comunitat Valenciana.
    • Crear un model basat en la qualitat de l'ensenyança.
    • Establir els requeriments tècnics segons segment esportiu.
    •   Oferir una fonamentació teòrica sobre metodologia als tècnics i monitors.
    •   Classificar els elements del patinatge artístic sobre gel per nivells.
    •   Crear una guia didàctica sobre l'ensenyança dels primers nivells d'ensenyança d'esta modalitat.

ESTRUCTURA DEL PROJECTE

Per a poder dur a terme este projecte, es considera necessari oferir una base teòrica sobre aquells aspectes essencials per a poder desenrotllar una ensenyança de qualitat a través de la federació. Per això, este projecte queda dividit en diferents apartats.

El primer dels apartats tracta sobre una conceptualització teòrica de la modalitat esportiva del patinatge artístic sobre gel, centrada, no tant en els aspectes definitoris de la mateixa, sinó més concretament en la pedagogia. Per això, s'oferix un glossari de les capacitats físiques que es desenrotllen en i per a la pràctica d'este esport, així com la seua importància pedagògica, el coneixement de la qual és necessari per a poder orientar els servicis cap a una ensenyança segura i de qualitat.

El segon dels apartats que es troben, es dirigix cap a l'establiment d'una filosofia de treball, és a dir, la creació d'una sèrie de criteris en els quals deu basar-se tota actuació realitzada en qualsevol dels servicis que s'oferix, només així es pot aconseguir una ensenyança uniforme i semblant en tots els grups i servicis, indiferent al monitor o tècnic que les impartisca.

El tercer apartat, fa referència a les necessitats tècniques segons el segment esportiu, és a dir, es tracta d'establir l'estructura base del club entorn de nivells d'ensenyança, rang monitor-alumne, rang d'edats, elements tècnics per nivell.

El quart apartat, tracta d'englobar una fonamentació teòrica bàsica sobre la metodologia d'ensenyança, en la qual es tracta d'explicar les tècniques d'ensenyança principals, els estils d'ensenyança corresponents, estratègies d'ensenyança, etc. concloent amb una progressió metodològica per nivells y/o edats, que s'elaborarà posteriorment.

El quint apartat tracta d'establir una sèrie de criteris sobre els quals es puga establir la implantació d'un nou model d'escola esportiva en relació a nivell, edat, metodologia, hores d'entrenament, horaris i finalment la classificació dels elements del nivell d'iniciació.

 

 

­